Peeling

Peeeling en sık leke, iz ve kırışıklık tedavisi gibi kozmetik nedenler için uygulanır. Ayrıca yüzdeki sivilce izlerini hafifletmek ve sivilceyi tedavi etmek, aşırı yağlı ciltlerin tedavisi gibi amaçlarla da kullanılmaktadır.

Peeling, işlemin derinlik seviyesine göre yüzeysel, orta ve derin olmak üzere sınıflandırılır. Bu sınıflandırma peeling yönteminin derinin hangi tabakasına kadar soyulma yaptığına göre belirlenir. Yüzeysel ve orta derinlikteki uygulamalar daha sık yapılmaktadır. Peelingler çok farklı, çeşitli içeriklere sahip karışımlardan oluşur. Bazen farklı kombinasyonlar gerekebileceği gibi bazı cilt tiplerine uygulanmaması gereken peeling çeşitleri de vardır. İşte bu noktada Dermatoloji Uzmanınız sizin için gerekli olan peeling çeşidi ile ilgili sizi bilgilendirecektir. Karşılıklı konuşarak ihtiyaca ve talebe göre birlikte karar verilecektir. Muayenehanede peeling tedavisi Dermatoloji Uzmanı Doktorunuz tarafından bizzat uygulanmaktadır.

Yüzeysel Peeling Uygulama Nedenleri

• Kuru cilt tedavisi

• Ciltte aşırı yağlanmanın tedavisi

• Gözeneklerin sıkılaştırılması

• Ince kırışıklıkların giderilmesi

• Sivilce tedavisi

• Renk eşitsizliklerinin giderilmesi

• Cilt kalitesinin artırılması

• Leke Tedavisi

Yüzeysel  peelingten sonra geçici kızarıklık, kabuklanma ve soyulma olabilir. Bunlar geçici belirtilerdir.

Düzenli uygulanan peeling tedavisinden sonra cilt daha canlı ve parlak hale gelir.

Peeling sonrası öneriler

• Kabuklar koparılmamalıdır.

• Yüzeyel peeling sonrası hafif nemlendiriciler, derin peeling sonrası yoğun nemlendiriciler kullanılır.

• Uygulama sonrası güneş koruyucu kullanılmalı ve doğrudan güneşe maruziyetten sakınılmalıdır.

Leke Tedavisi
Güneş lekesi tedavilerinde sonuç almak için  lekenin karakteri ve derinliği çok önemlidir.

Melazma tipinde güneş lekelerinde tedavi seçenekleri

• Peeling
  • Fraksiyonel Lazer
  • Q-Switch Lazer
  • Mezoterapi
  • PRP

• Topikal ilaçlar
  • Dermaroller

Çil ve Yaşlılık Lekelerinde tedavi seçenekleri

• Lazer tedavileri

• Buz tedavisi (kriyoterapi)

• Peeling

• İlaç tedavileri

Cilt lekelerinin tedavisinde öncelikle leke doğru teşhis edilmelidir. Cilt lekeleri  güneş lekesi, çil, yaşlılık lekesi, cilt benleri, doğum lekeleri, kalıtsal hastalıklar, damar lekesi veya bir cilt hastalığı sebebiyle olabilir. Her cilt lekesinin ayrı tedavisi mevcuttur. Bazı lekeler çok kolay tedavi olurken, bazılarının tedavisi güç olabilir.  Burada cilt lekesinin teşhisi kadar hastanın ten rengi, cildinin hassaslığı, genetik yapısı, hormonları, yaşam şekli, yaşı da etkili olmaktadır.

Güneşten koruyucu kremler tedaviye yardımcı unsurlardandır. Yağlı ve karma cildi olanların yağsız ve gözenekleri tıkamayan ürünleri tercih etmeleri gerekir. Güneşten koruyucuların etki süreleri 4 saat civarında olduğundan belli aralıklarla tekrardan uygulanmalıdır. Kapatıcı özelliği olanlar da kozmetik açıdan tercih nedeni olabilir. Cilt tipinize uygun korucuyucu için hekiminize başvurun.